perjantai 7. elokuuta 2015

GO GO ZOMBIE!

Minulla on päässäni lista kaupungeista ja maista, joissa haluan ehdottomasti vierailla elämäni aikana. On myös paikkoja, joissa olisi kiva käydä, mutta ne eivät ole prioriteettilistan kärjessä. Sen lisäksi on myös bändejä, jotka olen halunnut nähdä edes kerran elämässä. Niinpä Rob Zombie vei minut Kööpenhaminaan.

Rob Zombie on ollut kahdesti tulossa Suomeen ja perunut molemmat keikkansa. Koska olen pitkään halunnut päästä hänen keikalle, niin päätin ostaa lipun Kööpenhaminan keikalle luottavaisin mielin siitä, ettei Euroopan kiertueen puolivälissä oleva keikka peruunnu. (Kiertueen ensimmäinen keikka sattui peruuntumaan - onneksi en ollut menossa sinne!)

Keikka oli Vegalla, missä olen aiemmin käynyt Päivin kanssa katsomassa Nine Inch Nailsiä. Vega on oikein mainio paikka, sillä siellä on iso yläparvi erinomaisella näkyvyydellä. Valitsin kuitenkin seisomokatsomon, mutta minulla ei ollut sen kummempaa strategiaa, että yritänkö päästä lavan eteen. (Ja kyllä, toisinaan pitää olla sellainenkin strategia - ainakin Nine Inch Nailsin keikoilla.) Pääasia oli vihdoin ja viimein nähdä Zombie livenä. Koska lavan edessä oli keskellä juuri minun mentävä aukko, niin pakkohan minun oli siihen itseni tyyrätä. Tapanani ei ole varastaa muiden kuvia, mutta lainasin seuraavan kuvan Instagramista muistoksi itselleni, koska olen itsekin päässyt kuvaan.


Keikka oli viihdyttävä ja bändi oli kovassa iskussa. Robilla kesti ääni hyvin ja hänellä oli melkoiset tanssimuuvit! Biisejä tuli White Zombien ajoista viimeisimpään tuotantoon ja muutama coverikin kuultiin illan aikana. Sheri Moon Zombie piti miestään silmällä lavan reunalla ja oli hauska nähdä myös Sheri, vaikka hän ei mikään suosikkinäyttelijäni olekaan.

Ainoa asia, mistä voisin antaa kritiikkiä on John 5:n ja Ginger Fishin maskit. Minusta ne ovat epäonnistuneet ja typerän näköiset, mutta makunsa kullakin. Piggy D:llä ei puolestaan ollut maskeja ollenkaan.

Jos minulla on vielä jossain vaiheessa mahdollisuus nähdä Rob Zombie livenä, niin suuntaan ehdottomasti keikalle! Olen kuitenkin onnellinen, että olen nyt onnistunut näkemään keikan edes kerran elämässäni ja se oli pitkän odotuksen arvoinen!


















Rob Zombie oli viimeinen nimi "must see once in the lifetime" -bändilistassani. Yksi suuri tavoite elämässä saavutettu!

ROB ZOMBIE

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti